Saturday, October 15, 2011

Kek c0klet punye pasal..

Assalamualaikum..

Hmm,hari nie xde benda pon nak tulis..just nak conteng2..=)

Tp aku nak kongsi kejadian yang berlaku pade aku pagi td je..pade korang mesti crite nie biase berlaku..tp pade aku nie 1st tyme t'jadi kat diri sendiri..

Pagi td aku gie ngaji..sebelom balik aku mntak resepi kek coklet pade sorang budak nie,sebab kebetulan da jumpe (mcm xsempat2 tunggu balik umah kan..=D)..tp disebabkan ketidak sabaran aku,kat umah syeikh jugak aku mintak..bile da dapat mesti la mkin x sabo nak buat kan..tgk2 bahan sume da ade kat umah..tinggal air kotak susu je yang x de..nak dijadikan cerite,n rasenye arini ari yang mem"bengang"kan aku kot..turun je dr "tremco" (dalam bhs mesia "van" ) aku terus singgah kedai ammu kacang (gelaran yg budak2 nie bg tuk pakcik tue) aku amik 2 air kotak..terus ckp kat pakcik penjual tue..

aku : ammu,bikam da? ( pakcik : berape nie? )
pakcik : kullu khamsah illa rubu' ( semua 4.75sen )

Dalam keadaan terpinga2,aku baru teringat yang aku x bawak beg duit..yang ade cume duit tambang je..2pon tinggal bape sen je..ya Allah,malunye aku..xpernah rasenye nak beli barang xcukup duit..dengan keadaan yang malu sangat2 aku pon cakap la kat pakcik tue..

aku : ammu,mafish fulus..( pakcik,xde duit )
pakcik : lak lak,mafish musykilah..huzzi wa fulus bakdin..( x , x..xde masalah..ambik je duit kemudian )
aku : lak,lak..syukran..la baksa..( x , x..terima kasih..xpe )
pakcik : lak..huzzi..( x..amik..)
aku : syukran ammu,insyaAllah bakdin ana gai ma'a fulus..(trime kasih pakcik,insyaAllah aku dtg kemudian ngan duit skali )

Huhu,lepas je cakap, dengan laju kaki aku melangkah keluar dr kedai tue..sampai xsempat ammu tue nak masukkan barang aku dlm plastik..aku pon selambe jela jalan bawak air kat tangan mcm tue je..huhu..macam2 hal la,bley plak kene kat aku arini..

Apepun aku just nak kate..pandangan orang orang mesir pade budak mesia nie terlalu baik,sampai xkesah bile nak b'hutang tanpe menulis kat buku..baik sungguh budak2 mesia nie kan..=)..dan sememangnye budak2 mesia terkenal ngan akhlak dan budi bahase yg sopan..sebab tue ramai yang suke dengan orang mesia..huhu,saje je nak bitau nie..(^.^)

hmm,ok la..2 je kot yang aku nak crite..just nak kongsi je..klu nak bace silakan..klu xnak bace pon xpe..hehe..n aku nak bitau..kek coklet menjadi & sedap (pade aku la) =D..tp xsempat nak amik gambo,sebab kluar je oven terus potong2 nak bagi kat syeikh ngaji aku..=)

btw..tQ pade empunye resepi..pasnie bley bt lagi..(~.^)

pesanan ringkas tuk sume jangan lupe bawak duit bile kluar rumah..(=

~~~n~~~

2 comments:

Kanta Kehidupan said...

walah,walah..pasni bawa duit byk skit kalau kua..heeee..

Eimi Hafiera said...

haha..slalu bwk je..arini tetibe xbwk plak..=D