Sunday, January 15, 2012

Debaran hati...

Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah,syukur atas nikmat Allah...hari nie cuaca cerah, setelah beberape hari menahan sejuk hari nie dpt juge merasa sedikit kehangatan cahaya matahari...

Berdebarnye rase hati nie...esok Exam Qawa'id Feqhiah...1 subjek yang ramai orang kata susah..dan aku juga mengatakan begitu..tapi aku juge tidak menafikan Qawa'id nie adalah 1 subjek yang amat menyeronokkan bile dapat memahami setiap masalah2 yang diberi..mungkin kerana terlalu banyak kaedah2 & masalah2 membuatkan ramai yang kate susah...mane tidak, dari kaedah besar turun ke kaedah kecik, dari kaedah yang kecik ade lagi cabang2 masalah yang lagi kecik..pening? yer,memang pening,itulah Qawa'id =)...Aku teramat kagum dengan ulama'-ulama' yang faqih dalam pelbagai bidang ilmu,mereka dapat menyelesaikan banyak masalah..dan aku, masih terlalu jauh lagi perjalanan yang perlu aku tempuhi...moge Allah memberiku kefahaman & kefaqihan dalam ilmu sepertimane yang Dia berikan kepada ulama'2 terdahulu..

ya Allah, ya Rahman, ya Rahim...Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Berkuasa atas segala sesuatu didunia ini...dengan hati yang tulus,aku memohon padaMu pemahaman para Nabi, dan kekuatan menghafal para Rasul, serta ilham para Malaikat yang dekat denganMu...Kau permudahkan untukku & sahabat2ku memahami setiap soalan yang bakal kami terima esok hari..dan permudahkanlah untuk kami menjawab soalan2 tersebut...

Mase tuk kembali ke meja study semule..." Berusaha selagi kaki belum melangkah ke dewan..Allah xkan sia-siakan hambaNya yang rajin berusaha.."

Aja-aja Fighting!!! ~.^


Bicara sepi
1.00pm
my sweet r00m
Alexandria egypt ^^


No comments: