Saturday, March 17, 2012

Aku jatuh Cinta~~



Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum sume ^^

Cinta <3 Lahirnya dari 2 hati
Hadirnya tanpa D'paksa

Indah & bahagianya bila perasaan cinta itu hadir...semakin hampir ia dimuka pintu hati,semakin debaran kian terasa menanti ketukan dipintu itu...benarlah jika ada yang mengatakan, apabila 1 pintu tertutup..maka pintu2 lain akan terbuka...Mungkin kerana telah sekian lama dibiarkan terkunci...dan kini,pintu itu seakan bersedia untuk terbuka menerima hadirnya cinta...

Saat ini, hati seakan berkata-kata supaya menerima cinta itu seadanya...walaupun terkadang hati juga seolah2 tidak mengharapkan apa-apa...mengapa? adakah kerana luka dulu? mungkin...kerana luka itu tak akan pernah hilang parutnya...

Tetapi, cinta itu adalah anugerah Allah...siapalah aku untuk menidakkan perasaan itu...walau berjuta kali aku menolak, ia tetap hadir, walau jauh beribu batu aku berlari, ia tetap mengejar...ahhh, sukarnya untuk aku lari dari perasaan ini...bukan aku tidak mensyukuri nikmat indah kurniaanNYA ini...tetapi aku takut... ye, aku takut dikecewakan...perlukah ada perasaan sebegini? Sedang Allah telah berjanji, andai hilang sesuatu yang kita miliki, akan DIA gantikan dengan yang lebih baik...tapi mengapa aku sukar menerimanya? Bantu aku ya Allah...

Ketika ini, aku hanya mampu berdoa...hanya itu jalanku...kerana aku yakin, DIA yang mengaturkan segalanya...DIA lebih mengetahui apa yang akan terjadi...cuma harapanku...biarlah cinta yang hadir ini, tidak melebihi cinta kami padaNYA dan kekasihNYA...kerana aku yakin, andai ada cintanya untuk Allah & Rasul, akan adalah cintanya untukku nanti...begitu juga aku...biarlah cinta itu datang dengan redha Allah...kerana dengan redhaNYA, aku yakin..kebahagiaan akan menemani disepanjang jalan hidupku...

Ya Allah Ya Tuhanku
Telah datang kepadaku seorang insan
yang mengetuk pintu hati ini...
Sekiranya dia adalah jodohku yang terbaik
yang telah Engkau tetapkan buatku
sejak dari kandungan ibuku lagi
Maka permudahkanlah urusanku
permudahkan urusan dia
dan permudahkan urusan kami berdua...

Ya Rahman, Ya Rahim
Lindungilah imanku dan imannya...
Lindungilah iman kami berdua
sepanjang perhubungan ini...
Amin ya rabbal 'alamin.

Bicara hati
12.36 AM
My Sweet r00m ^^
Alexandria Egypt

~ Nota k0cek :: Ade sesape yg jatuh cinta ke???  ~.^

No comments: