Wednesday, October 12, 2011

Sesi baru..=)

Alhamdulillah dengan nikmat yang Allah berikan,aku masih disini..

Rase lame x menulis..mungkin terlalu bz mengisi waktu cuti ( buat2 bz je pon )..=)
hari nie hari 1st aku pergi kuliah tuk sesi 2011/2012..dan nie merupakan tahun terakhir aku disini,insyaAllah..terlalu cepat mase berlalu..seakan baru semalam aku rase meninggalkan dewan peperiksaan..kesyukuran aku panjatkan kepada Ilahi kerana memberikan aku kejayaan..masih terasa saat aku menerima berita tentang keputusan exam..hanya Allah je yang tahu perasaan ketika itu..seperti tahun2 yang lepas,air mata akan gugur sebelum aku melihat @ mendengar keputusan tue..sesungguhnya Allah maha mengetahui dan Maha Adil..terima kasih ya Allah..

Bila mengenangkan ujian2 yang aku terima di awal pengajian..rasa x terbanding dengan nikmat yang aku dapat sekarang..dan sekarang baru aku dapat rasakan indahnya nikmat Allah..Subhanallah..

Mungkin orang lain xkan dapat rasakan ape yang aku rasa sekarang nie..kerana mungkin mereka x pernah lalui ape yang pernah aku lalui..liku2 hidup yang terkadang membuatkan aku putus asa,rasa seperti ingin jatuh tersungkur,tetapi Allah lebih mengetahuinya,disaat aku merasakan pahitnya ujian2 yang Dia berikan,Disaat aku menangisi nasib diri,Disaat aku terasa ingin lari dari realiti kehidupan yang sebenar..Allah berikan kekuatan yang meresap didalam urat jiwaku menjadikan aku kuat,tabah,sabar dengan segalanya..Sesungguhnya Allah tidak pernah membebankan hamba2nya..ye,Allah tidak pernah membeban aku dengan sesuatu yang tidak dapat aku pikul..Maha Suci Allah,kasih dan sayangNya xpernah hilang untuk hamba2NYA yang sentiasa dekat denganNYA..percayalah,tanpa ujian kita xkan dapat merasakan indahnya nikmat..hikmah yang terkandung di dalam ujian2 yang Allah berikan sungguh besar..hanya orang2 yang di uji sahaja dapat rasakannya..

Hmm,tadi yang dalam kepala lain,tapi lain pulak yang tertulis,hehe..apepun,harap dapat berkongsi dengan sesape yang bace..=).

~~ Sekadar renungan bersama..Walau dimana jua kita berada..dan sebesar manapun kita diuji,sujudlah kepada sang pencipta,hanya Dia yang mampu mengubah segalanya,kerana kita adalah milikNYA..

(~.^)

1 comment:

bunga cinta said...

moga diberi kekuatan untuk meneruskan perjuangan yang berbaki ini..^^,