Friday, May 11, 2012

Izinkan aku....

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum...^^



Ya Tuhan...
Andai hati ini lemah...
kuatkanlah ia dengan cahaya imanMU..
Andai jiwa ini kosong...
isikan ia dengan cinta & kasihMU...

Ya Tuhan...
Aku tertawa
Tapi mengapa hatiku menangis?
Aku tersenyum
Tapi mengapa aku tidak merasa kemanisannya?
Aku bergembira saat mereka bahagia
Tapi mengapa jiwaku gelisah?

Mengapa ya Tuhan?
Dimanakah semangatku?
Dimanakah kekuatan yang pernah Kau berikan dulu?
Andai Kau tahu...
Aku disaat ini,
Seperti sampan 
Yang hanyut tanpa pendayung
Aku ketika ini,
Seperti dedaunan
Yang gugur beterbangan ditiup angin
Tak tahu kemana harusku tuju

Ya Tuhan...
Hanya Engkau yang mengerti
Hanya Engkau yang memahami
Ku pohon setulus hatiku
kembalikan semangatku
kembalikan kekuatan yang pernah aku miliki dulu
Sesungguhnya aku amat memerlukan ia saat ini
Izinkanlah aku meneruskan perjalananku
Walaupun saat ini 
Aku seakan ingin rebah mengalah
Tapi aku pasti 
Kau mampu membantuku
Dan aku yakin
Engkau sentiasa ada bersamaku
Hanya padaMu aku berharap
Hanya padaMu kusandarkan harapan
Izinkan aku Ya Tuhan
Untuk kesekian kalinya
Aku merayu padaMu
Izinkan aku...




Bicara Hati
11.03 PM
My Sweet r00m ^^
Alexandria Egypt.

Nota k0cek :: M0ge esok akan lebih kuat dan lebih bersemangat...~.^

No comments: