Thursday, July 21, 2011

berlalu pergi..

Bissmillahirrahmanirrahim...Alhamdulillah,syukur kupanjatkan kpd ilahi kerane masih memberi aku nikmat kesihatan & iman..
5 hari berlalu,meninggalkan dewan imtihan sesi 2010/2011..tapi,seakan baru semalam aku merasakan bermulanya perjuangan aku tuk sekian kalinye..m0ge niatku menuntut ilmu bukan kerana inginkan segulung ijazah semata2..hanye Allah mampu menilai..dan harapanku m0ge Allah memberkati niatku dan juga usahaku..amin..
Setiap tahun perasaan yg berlainan aku rasakan..juga tuk tahun nie,seringkali aku terfikir aku tidak mampu tuk buat yg terbaik,tp kuasa Allah,siapalah aku tuk menidakkan sesuatu yang Dia aturkan.. Aku bersyukur,Allah permudahkan setiap urusanku..walaupun mungkin bukan yg terbaik dapat aku lakukan..aku berdoa,m0ge Allah memberikan aku natijah yg baik..hanye doa dan tawakkal mengiringi langkahku kini..
Bukanlah semata2 kejayaan yg aku harapkan itu untuk melangkah ketangga terakhir perjuanganku..tp,harapanku pada kejayaan adalah untuk m'gembirakan kedua orang tuaku..kerana hanya itu yg mampu aku berikan pade mereka sbgi membalas jasa mereka..hanya itu..hanya kegembiraan meraka yg kuharapkan..tidak sanggup lagi tuk aku mengecewakan mereka..dan aku tidak sanggup lagi berjauhan dengan mereka..tapi,segalanya ku serahkan pada Allah untuk menentukan..Allah yang Maha Berkuasa..hanya Dia sebaik2 perancang..
ya Allah..Kau ujilah aku dengan ape2 ujian sekalipun,yg mampu untuk aku hadapi..tapip kumohon,janganlah Kau uji aku dengan kegagalanku lagi dlm menuntut ilmu dibumi anbiya'Mu ini,kerana tidak sanggup untuk aku menatap wajah kekecewaan yg terlahir dr wajah org yg aku sayangi..Kau berikanlah aku kejayaan itu ya Rahman,hanya itu yg kuharapkan..dan hanya padaMu ya Rahim aku sandarkan harapanku ini..Sesungguhnya Engkaulah sebaik2 pemberi rezeki..Amin ya Rabbal 'alamin..

m0ge Allah berikan aku kejayaan untuk dunia & akhirat..

No comments: